Kaip išsirinkti efektyviausius raktažodžius savo verslui

SEO atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant jūsų verslo sėkmę internete, kadangi nustačius pačius efektyviausius raktažodžius verslui galite tikėtis daug didesnio srauto į savo internetinę svetainę, kas galiausiai pavirs didesne verslo apyvarta. Nors SEO pasaulis gali būti gan sudėtingas naujokui, svarbu suprasti, jog vienas esminių aspektų, galinčių lemti arba sužlugdyti jūsų strategiją, yra raktinių žodžių (keywords) parinkimas.

Ypač ilgieji raktažodžiai (long tail keywords) yra dažnai nepakankamai vertinamas SEO aspektas padedantis padidinti jūsų svetainės matomumą ir pritraukti reikiamą auditoriją. Šiame straipsnyje pateiksime 10 svarbiausių patarimų, kaip pasirinkti geriausius ilgus raktažodžius savo verslui.

Raktažodžiai verslui

1. Supraskite pagrindus: Kas yra ilgieji raktažodžiai?

Ilgieji raktažodžiai – tai raktažodžių frazės, kurios yra konkretesnės ir ilgesnės nei tradiciniai trumpieji raktažodžiai. Juos paprastai sudaro trys ar daugiau žodžių ir jie skirti nišinei auditorijai. Norint suprasti ilgųjų raktažodžių pagrindus, labai svarbu suprasti jų reikšmę SEO strategijoje.

Paprasčiausias pavyzdys gali būti toks, pvz. raktažodis, kuris gali labai tikti Jūsų verslui yra „restoranas„. Bet tai ypatingai platus raktažodis apimantis visus restoranus Lietuvoje: visi miestai, visos virtuvės, visi dydžiai.

Konkretizuokime raktažodyje: „Restoranas Vilniuje„. Toks raktažodis jau siaurina Jūsų tikslinę auditoriją iki atitinkamos vietovės, t.y. Vilniaus. Bet Jūs vis tiek dar esate konkurencinėje kovoje su visais kitais restoranais Vilniuje.

Detalizuokime giliau: „Itališkas restoranas Vilniuje„. Toks raktažodis jau nusako ne tik vietovę, bet ir restorano pobūdį. Su tokiu raktažodžiu Jūs galite tikėtis gerų rezultatų daug greičiau ir surasite tikslinę savo auditoriją.

Raktažodžiui restoranas galime sukurti daug daugiau ilgųjų raktažodžių atitinkamai pagal restorano pobūdį: žuvies restoranas Nidoje, veganiškas restoranas Kaune, šunims draugiškas restoranas žvėryne ir t.t. ir pan.

2. Pažinkite savo auditoriją:

Tikslinės auditorijos tyrimas

Svarbiausia suprasti savo tikslinę auditoriją. Atlikite išsamų rinkos tyrimą, kad nustatytumėte savo idealių klientų pomėgius, poreikius ir skausmingas vietas. Šis tyrimas padės nustatyti tinkamus ilgus raktažodžius, kurie gali veiksmingai atsakyti į konkrečias jūsų auditorijos užklausas.

Labai svarbu suprasti, jog kiekvienas verslas gali būti itin platus ir itin nišinis. Labai svarbu Jums patiems konkretizuoti ir suprasti savo nišą.

Jūs galbūt prekiaujate batais, bet kažin ar prekiaujate batais absoliučiai visiems. Galbūt jie skirti vaikams, senjorams, bėgimui, tenisui, aktyviam laisvalaikui, žygiams, kalnams, plaukimui ar kita? Konkretizuokite ir susidarysite ilgųjų raktažodžių sąrašą tinkamą būtent Jūsų verslui.

3. Naudokite raktinių žodžių tyrimo įrankius:

Pasinaudokite raktažodžių tyrimo įrankiais, tokiais kaip „Google Keyword Planner”, „SEMrush” arba „Ahrefs”, kad atrastumėte galimus ilgus raktažodžius. Šie įrankiai suteikia vertingos informacijos apie paieškos apimtis, konkurenciją ir susijusių raktažodžių pasiūlymus, todėl jūsų tyrimai bus efektyvesni.

Šie įrankiai suteikia itin plačios ir nišinės informacijos atitinkamai pagal Jūsų verslio poreikius, tad įsigilinkite į jų pateiktą informaciją ir apsibrėžkite Jums tinkamus raktažodžius.

4. Analizuokite konkurentus:

Statistikos analizė

Konkurentų svetainių tyrimas gali suteikti vertingų įžvalgų apie ilgus raktažodžius, į kuriuos jie orientuojasi. Ši konkurencinė analizė gali padėti nustatyti jų strategijų spragas, kuriomis galite pasinaudoti.

Pasižiūrėkite kaip Jūsų konkurentai aprašo savo paslaugas, kaip jie konkretizuoja atskiras prekių sritis ir aprašo atskirus produktus.

Jeigu jų aprašymai yra trumpi, neaiškus, neorientuoti į SEO, tai yra Jūsų šansas juos aplenkti Google paieškoje.

5. Sutelkite dėmesį į svetainės lankytojų ketinimus:

Rinkdamiesi ilgus raktažodžius atsižvelkite į naudotojo paieškos ketinimus. Ar jie ieško informacijos, ieško produkto, ar bando išspręsti problemą? Pritaikykite raktažodžių pasirinkimą prie šių ketinimų, kad jūsų turinys atitiktų naudotojo poreikius.

Ką turime omenyje? Jeigu žmogus pvz. ieško naujų automobilių padangų, galbūt Google paieškoje jis ieško: Kaip dažnai reikia keisti universalias padangas? Jūs galite savo svetainėje atsakyti į šį klausimą, gausite aukštas pozicijas Google paieškoje ir žmogus ateis būtent pas Jus.

Tokiu būdu galime padėti savo klientui atsakant į jų rūpimus klausimus ir taip užmegzti ryšį per Jūsų internetinę svetainę.

6. Lokacija:

Jei jūsų verslas skirtas konkrečiai geografinei vietovei, būtinai įtraukite konkrečiai vietovei būdingus ilgus raktažodžius. Pavyzdžiui, jei turite kepyklą Kaune, Jūsų raktažodis „geriausios bandelės Kaune” gali padėti pritraukti vietos klientų.

Būtinai orientuokitės į vietovę, jeigu neprekiaujate skaitmeninėmis paslaugomis, kurios gali būti suteiktos internetu/el. paštu/ telefonu. Jeigu Jūsų verslas yra konkrečioje vietoje ir Jūs negalite pristatyti paslaugų paštu – būtinai detalizuokite kur Jūs esate.

Jeigu turite SPA Antakalnyje, tai ir konkretizuokite, nes tada vietiniai Jus suras daug greičiau.

7. Raktažodžiai verslui turi būti panaudojami turinyje

Įtraukite pasirinktus ilgus raktažodžius natūraliai į turinį, pavyzdžiui, tinklaraščio įrašus, produktų aprašymus ir nukreipimo puslapius. Būtinai kurkite kokybišką, informatyvų ir įdomų turinį, susijusį su šiais raktažodžiais.

Jeigu turite itališką restoraną, būtinai savo blogo įrašuose panaudokite šį raktažodį „itališkas restoranas”, taip Google geriau supras apie ką yra Jūsų verslas.

Turėkite omenyje, jog Google negali ‘skaityti’ paveiksliukų ir grafikos elementų, tiktai tekstas jam suteikia informaciją ką Jūs darote.

8. Stebėkite ir prisitaikykite:

Statistikos analizė

SEO nėra vienkartinė užduotis. Tai nuolatinis procesas. Reguliariai stebėkite savo svetainės našumą ir ilgųjų raktažodžių efektyvumą. Prireikus atlikite pakeitimus, kad išliktumėte konkurencingi ir aktualūs.

Labai svarbu pastoviai atnaujinti turinį, vis papildyti jį naujienomis ir pasidalinti savo žiniomis. Google vertina, jog suteikiate vis daugiau turinio, kas parodo, jog esate savo srities žinovas.

Raktažodžiai Jūsų verslui ilgame laikotarpyje taip pat gali keistis, tad būtina kaskart patikrinti ar nėra kažkokių naujovių ar pasikeitimų.

9. Saugokitės raktažodžių perpildymo:

Nors ilgųjų raktažodžių naudojimas yra labai svarbus, venkite raktažodžių perpildymo spąstų. Dėl turinio perpildymo raktažodžiais paieškos sistemos gali nubausti ir atbaidyti naudotojus. Stenkitės, kad turinys būtų natūralus ir nekartokite vieno ir to pačio dalyko kelis kartus.

Savo raktažodį tekste panaudokite 3-4 kartus.

10. Testuokite ir tobulinkite:

Eksperimentuokite su įvairiais ilgaisiais raktažodžiais ir įvertinkite jų efektyvumą. Laikui bėgant susidarysite aiškesnį vaizdą, kurie raktažodžiai lemia didžiausią srautą ir konversijas. Naudokite šiuos duomenis, kad patobulintumėte savo strategiją ir sutelktumėte dėmesį į tai, kas geriausiai veikia jūsų verslui.

SEO yra ne sprintas, tai maratonas. Pasivyti ir aplenkti savo konkurentus užtruks, bet galiausiai tai atsipirks ir galėsite padidinti savo apyvartą.

Ilgųjų raktažodžių nauda jūsų verslui

Dabar, kai jau išnagrinėjome 10 svarbiausių mūsų patarimų, kokie raktažodžiai verslui yra efektyviausi, svarbu suprasti, kokią didelę naudą jie gali suteikti:

Mažesnė konkurencija: Ilgieji raktažodžiai paprastai turi mažesnę konkurenciją nei trumpieji raktažodžiai, todėl paieškos rezultatuose lengviau užimti aukštesnes pozicijas.

Didesni konversijų rodikliai: Tikslinant konkrečias naudotojų užklausas, labiau tikėtina, kad pritrauksite naudotojus, kurie tikrai domisi jūsų produktais ar paslaugomis, todėl konversijų rodikliai bus didesni. Jeigu Jūs esate Panevėžyje, o Jus randa žmogus iš Vilniaus – gali būti, kad jis niekada pas Jus ir neapsilankys. Tad konkretizuodami savo turinį sulauksite klientų, kurie norės pas Jus apsipirkti.

Geresnis SEO įvertis: Įtraukdami į turinį ilgus raktinius žodžius, galite pagerinti bendrą svetainės SEO, padidinti jos matomumą ir autoritetą.

Tikslinės klientų grupės: Ilgieji raktažodžiai leidžia pasiekti tikslinę auditoriją, todėl mažiau pastangų eikvojama nereikšmingam srautui.

Geresnė naudotojo patirtis: Naudotojų ketinimus atitinkantys konkretūs ilgieji raktažodžiai gali užtikrinti geresnę naudotojų patirtį, skatinti pasitikėjimą ir lojalumą. Jeigu žmonės randa informaciją, kurios jie ieško ir tai padeda išspręsti jų problemas, jie gali tapti lojalūs Jūsų klientai.

Išvada: raktažodžiai verslui

Apibendrinant galima teigti, kad raktažodžiai verslui yra labai svarbi veiksmingos SEO strategijos sudedamoji dalis. Skirdami laiko jų tyrimui, supratimui ir įgyvendinimui, galite gerokai pagerinti savo svetainės veikimą, pritraukti svarbesnę auditoriją ir galiausiai paskatinti verslo augimą. Nepamirškite, kad SEO yra nuolat tobulėjanti sritis, todėl norint išlaikyti sėkmę internete labai svarbu nuolat žinoti naujausias tendencijas ir algoritmų pokyčius. Pradėkite nuo šių 10 patarimų integravimo į savo raktinių žodžių strategiją ir stebėkite, kaip jūsų verslas klestės skaitmeninėje erdvėje.

Jeigu Jums reikia pagalbos išsirenkant efektyviausius raktažodžius savo verslui, kreipkitės, visada Jums padėsime.

Pasinaudokite mūsų pasiūlymu jau šiandien!