Konkurencingame e. prekybos pasaulyje matomumas ir Jūsų e-parduotuvės pozicijos paieškos rezultatų paieškos sistemose gali lemti Jūsų verslo sėkmę, tad elektroninės parduotuvės SEO turi būti privaloma Jūsų marketingo dalis. Norint sėkmingai veikti ir plėsti savo verslą šioje skaitmeninėje rinkoje, būtina įvaldyti e. prekybos SEO (optimizavimo paieškos sistemoms) meną. Šiame straipsnyje gilinsimės į įvairius būdus, kaip pagerinti e. prekybos svetainės pozicijas paieškos sistemose, taip pat pateiksime 10 rekomendacijų, kurios padės Jums išsiskirti internetinės prekybos srityje.
Elektroninės parduotuvės SEO – kas tai?
Elektroninės parduotuvės SEO yra specializuota paieškos sistemų optimizavimo šaka, kurioje daugiausia dėmesio skiriama internetinių parduotuvių ir produktų sąrašų optimizavimui. Tikslas – pagerinti svetainės matomumą paieškos rezultatų puslapiuose (angl. SERP), kai naudotojai ieško produktų arba atitinkamų raktažodžių. Labai svarbu, kad Jūs pagal įvairius raktažodžius patektumėte į pirmajį puslapį, kadangi antrajame Google paieškos puslapyje apsilanko tik keli procentai ieškotojų. Tad nesant pirmame puslapyje iškart prarandate daugiau nei 90 procentų galimų klientų.
Skaitykite toliau: Kaip išsirinkti raktažodžius savo verslui
Štai kaip pasiekti geresnių Google pozicijų Jūsų elektroninei parduotuvei:
1. Raktinių žodžių tyrimas ir optimizavimas
Savo e. prekybos SEO strategiją pradėkite nuo nuodugnaus raktažodžių tyrimo. Nustatykite svarbiausius ir didžiausio lankomumo raktažodžius, susijusius su Jūsų produktais. Vertingiems raktažodžiams atrasti naudokite tokius įrankius kaip „Google Keyword Planner”, „SEMrush” arba „Ahrefs”.
Mūsų rekomendacija: atlikite išsamų raktažodžių tyrimą ir pirmenybę teikite ilgiesiems raktažodžiams, būdingiems jūsų produktams ir auditorijai. Ilgos uodegos raktažodžiai (angl. long-tail keywords) dažnai pasižymi mažesne konkurencija ir gali lemti didesnį konversijos rodiklį.
2. Puslapio vidinis SEO
Optimizuokite produktų puslapius, įtraukdami raktinius žodžius į pavadinimus, antraštes, meta aprašymus ir produktų aprašymus. Užtikrinkite, kad jūsų turinys būtų unikalus, informatyvus ir vertingas naudotojams. Įtraukite aukštos kokybės vaizdus ir vaizdo įrašus, kad pagerintumėte naudotojų patirtį.
Mūsų rekomendacija: sutelkite dėmesį į išsamių, patogių naudoti produktų aprašymų kūrimą, kuriuose būtų atsižvelgta į potencialių pirkėjų poreikius ir problemas. Naudokite struktūrizuotų duomenų žymėjimą, kad paieškos sistemoms pateiktumėte išsamią informaciją apie produktus.
3. Optimizavimas mobiliesiems įrenginiams
Vis dažniau naudojant mobiliuosius įrenginius apsipirkimui internetu, Jūsų svetainė turi būti pritaikyta mobiliesiems įrenginiams. Google savo reitinguose pirmenybę teikia mobiliesiems įrenginiams pritaikytoms svetainėms. Įsitikinkite, kad jūsų svetainė greitai įkeliama mobiliuosiuose įrenginiuose ir užtikrina sklandžią naudotojo patirtį.
Mūsų rekomendacija: reguliariai testuokite elektroninės parduotuvės svetainę įvairiuose mobiliuosiuose įrenginiuose ir naudokitės „Google” draugiškumo mobiliesiems įrenginiams testavimo priemone, kad nustatytumėte ir pašalintumėte naudojimosi mobiliaisiais įrenginiais problemas. Galite paprasčiausiai patys kas mėnesį ar rečiau užeiti į savo parduotuvę per telefoną, patikrinti įvairiausius puslapius, patys įvykdyti pirkimą ir patikrinti kitas parduotuvės funkcijas. Svarbu atkreipti dėmesį, kad tekstai nebūtų susilieję ir kad dizaino elementai būtų išsidėstę taip pat teisingai kaip ir žiūrint kompiuterio ekrane. Taip pat galite patikrinti parduotuvę per skirtingas naršykles nepamirštant ir Safari.
4. Techninis SEO
Techniniai SEO aspektai, tokie kaip svetainės greitis, XML svetainės žemėlapiai ir nuskaitymo galimybės, yra labai svarbūs e. parduotuvių svetainėms. Naudokite tokius įrankius kaip „Google PageSpeed Insights„, kad nustatytumėte ir pašalintumėte greičio problemas. Sukurkite XML svetainės žemėlapį, kuris padės paieškos sistemoms efektyviai indeksuoti jūsų produktų puslapius.
Mūsų rekomendacija: apsvarstykite galimybę įdiegti pagreitintus mobiliuosius puslapius (AMP), kad dar labiau padidintumėte svetainės greitį. Greitai įkraunama svetainė gali lemti didesnį naudotojų pasitenkinimą ir geresnes pozicijas.
5. Vartotojų atsiliepimai ir vertinimai
Vartotojų sukurtas turinys, pavyzdžiui, apžvalgos ir vertinimai, gali padidinti Jūsų e. parduotuvės SEO rezultatus. Skatinkite klientus palikti atsiliepimus ir rodykite juos savo produktų puslapiuose. Teigiami atsiliepimai gali lemti didesnį paspaudimų skaičių ir konversijas.
Mūsų rekomendacija: aktyviai bendraukite su klientais, atsakykite į jų atsiliepimus ir nedelsdami spręskite visus rūpimus klausimus. Pasitikėjimo ir patikimumo stiprinimas gali lemti daugiau palankių atsiliepimų ir aukštesnes SEO pozicijas. Klientų atsiliepimai yra nemokamas su Jūsų produktu susijęs tekstinis turinys, o Google labai pozityviai vertina vis didėjantį ir atsinaujinantį turinį. Taip pat labai svarbu nepamiršti ištrinti bet kokius spam‘inius komentarus.
6. Išsamus produktų kategorijų aprašymas
Labai svarbu aprašyti ne tik visus Jūsų produktus, bet ir produktų kategorijas.
Pavyzdžiui: jeigu Jūs prekiaujate šilumos siurbliais, galite juos aprašyti atskirai, bet taip pačiai aprašykite ir kategorijas: šilumos siurbliai oras vanduo, šilumos siurbliai oras oras, šilumos siurbliai su boileriu ir t.t. Dauguma parduotuvių turi atskiras produktų kategorijas ir jas išsamiai aprašę tik išlošite.
7. Vidinės nuorodos
Sukurkite logišką ir patogią naudoti vidinių nuorodų struktūrą. Susiekite atitinkamus produktų puslapius tarpusavyje, kad tiek naudotojai, tiek paieškos sistemos efektyviai orientuotųsi jūsų svetainėje. Tai gali pagerinti jūsų produktų puslapių indeksavimą.
Jeigu rašot blog’ą, būtinai jame pateikite nuorodas į Jūsų produktus, kuriuos aprašote ar paminite įraše. Vidinės nuorodos taip pat gali būti iš produkto aprašymo į kitą produktą ir t.t.
8. HTTPS saugumas
Užtikrinkite, kad jūsų svetainėje būtų naudojamas saugus HTTPS ryšys. Google teikia pirmenybę saugioms svetainėms, be to, tai gali padidinti jūsų klientų pasitikėjimą.
9. URL struktūra
Optimizuokite savo e. parduotuvės svetainės URL struktūrą. Naudokite aprašomuosius, švarius URL adresus, į kuriuos įtraukiami atitinkami raktažodžiai. Jei įmanoma, URL adresuose venkite naudoti dinaminius parametrus.
Labai dažnai turinio valdymo sistemos įdenant naujus produktus automatiškai suteikia URL pavadinimą, bet jis gali visiškai neatliepti puslapyje esančios informacijos. Tokie automatiniai puslapiai gali būti tiesiog /product55.html, tačiau Jūs pakeiskite tai į produkto pavadinimą ar aprašymą: /elektromobilio-stotele-11-kwh/, taip Google iškart supras apie ką tame puslapyje eina kalba.
10. Turinio/Blogo rinkodara
Sukurkite turinio rinkodaros strategiją, kad galėtumėte kurti tinklaraščių įrašus, vadovus ir kitą informatyvų turinį, susijusį su jūsų produktais. Tai ne tik įtraukia naudotojus, bet ir gali pritraukti atgalinių nuorodų, kurios yra labai svarbios SEO.
Šiuo metu kai jau dauguma verslų prekiauja internete viskuo, kuo tik įmanoma, labai svarbu išsiskirti savo turinio kokybe ir jo atnaujinimu. Susikurkite blog’ą ir jame bent kartą per savaitę pateikite įrašą, kuris susijęs su Jūsų verslu. Jeigu prekiaujate sportiniais batais, rašykite apie bėgimą. Jeigu prekiaujate gėlėmis, rašykite apie gėlių puokštes įvairiausiomis progomis ir t.t. ir pan. Google labai vertina naudingą turinį, o ilgame laikotarpyje Jus už tai apdovanos ir iškels į pirmąsias pozicijas.
Išvada
Elektroninės komercijos SEO yra ne sprintas, o ilgas maratonas, reikalaujantis nuolatinių pastangų ir prisitaikymo. Įgyvendindami ankščiau nurodytus metodus ir laikydamiesi specialistų rekomendacijų, galite pagerinti savo elektroninės parduotuvės pozicijas paieškos sistemose, padidinti matomumą ir galiausiai padidinti pardavimus. Atminkite, kad SEO yra nuolatinis procesas, o norint užtikrinti ilgalaikę sėkmę skaitmeninėje rinkoje, svarbiausia nuolat sekti jos tendencijas ir paieškos sistemų algoritmų pokyčius.
Nepatingėkite skirti laiko savo produktų, kategorijų ir pastoviam blog’o rašymui, susitvarkykite savo vidinį ir techninį SEO, bendraukite su partneriais, gaukite iš jų nuorodas ir ilgainiui Jūsų parduotuvės lankytojų srautas tik augs, o su juo ir Jūsų verslo apyvarta.