Socialiniai tinklai yra viena iš galimybių kompanijomis užmegzti glaudžius santykius su savo klientais: betarpiškai bendrauti, gauti atsiliepimus, spręsti problemas realiu laiku ir tuo pačiu pristatyti naujus produktas, parodyti kompanijos kultūrą (įmonės darbuotojų mintys, idėjos, darbai, užkulisiai) ir plėsti prekės ženklo žinomumą, todėl labai svarbu žinoti kaip dažnai reikėtų įkelti naujienas socialiniuose tinkluose.
Socialiniai tinklai kuo toliau, tuo labiau tampa itin galingu marketingo įrankiu ir šiuo metu tai tampa itin svarbiu kanalu efektyviai reklamuotis, o išsamus analizės įrankiai socialinuose tinkluose leidžia sužinoti apie Jūsų klientus daug daugiau nei tradiciniai marketingo kanalai kaip antai televezija, radija ar reklama lauko stenduose.
Norint turėti tvarią ir efektyvia socialinių tinklų strategiją būtina ne tik kurti išskirtinį kokybišką turinį, bet ir strategiškai jį pateikti tam tikru laiku, tam tikroms auditorijoms, kad Jūs sulauktumėte didžiausio teigiamo efekto.
Šiame straipsnyje aptarsime vieną iš socialinių tinklų administravimo aspektų: kaip dažnai pateikti naujienas (eng. post) savo socialinių tinklų puslapiuose.
Rekomendacijos dėl konkrečios platformos
Socialinės žiniasklaidos strategai vieningai sutaria, kad „Facebook” socialinėje žiniasklaidoje reikėtų skelbti Jūsų naujienas kartą per dieną. Remiantis „HubSpot” atliktu tyrimu, puslapių, turinčių mažiau nei 10 000 sekėjų, įsitraukimas į vieną įrašą sumažėja 50 %, jei jie skelbia daugiau nei kartą per dieną. Taigi turinio kokybė yra svarbesnė už kiekybę, daugiausia dėmesio skiriant bendruomeniškumo ir įsitraukimo skatinimui. Labai svarbu ne’post’inti per dažnai, nes Jūsų klientai tai tiesiog palaikys šiukšlėmis ir pradės ignoruoti visas Jūsų naujienas, o taip prarasite atgalinį ryšį su savo auditorija.
Geriausias laikas skelbti naujienas: Darbo dienomis nuo 9 iki 12 val., o didžiausias įsitraukimas stebimas antradieniais, trečiadieniais ir penktadieniais. Ankstyvą rytą skelbiami įrašai gali patraukti vartotojus, kurie prieš pradėdami dieną tikrina savo srautą, o pietų metu skelbiami įrašai sutampa su įprastu pertraukos laiku.
„Instagram” algoritmas pirmenybę teikia įsitraukimui ir aktualumui, o ne dažnumui. Rekomenduojama skelbti kartą ar du kartus per dieną, kad išlaikytumėte matomumą ir neperkrautumėte sekėjų. Tailwind atliktas tyrimas rodo, kad paskyros, skelbiančios pranešimus 7 ir daugiau kartų per savaitę (arba bent kartą per dieną), paprastai pasižymi didesniu įsitraukimu ir sekėjų skaičiaus augimu.
Geriausias laikas skelbti naujienas: 10-11 val. darbo dienomis, ypač trečiadieniais ir penktadieniais. „Instagram” naudotojai dažnai tikrina savo kanalus visą dieną, tačiau įsitraukimas paprastai padidėja per rytines pertraukas ir prieš pat pietus.
Twitter – X
Dėl itin aktyvaus „Twitter” pobūdžio galima dažniau skelbti pranešimus. Social Bakers duomenys rodo, kad 3-5 tviterio žinutės per dieną gali optimizuoti įsitraukimą. Tačiau daugiausia dėmesio reikėtų skirti svarbai ir sąveikai, o ne kiekiui. X tinkle labai populiaru teikti trumpas ir greitai suvirškinamas žinutes, tai nebūtinai turi būti specifiškai Jūsų sukurtos naujienos, o tiesiog re’post’ai ar dalinimasis kitų puslapių naujienomis, pvz. galbūt yra susijusi naujiena su Jūsų verslo rinka delfi.lt ar Verslo žiniose.
Geriausias laikas skelbti naujienas: 8-10 val. ryto ir 18-21 val. vakaro darbo dienomis, daugiausia dėmesio skiriant ankstyvam rytui, kol žmonės skuba į darbą, ir vėlyvai popietei, kad būtų galima „pagauti” po darbo besiilsinčius žmones. Trečiadieniai ir penktadieniai yra ypač veiksmingos dienos.
„LinkedIn” yra profesinis tinklas, kuriame turinio kokybė yra daug svarbesnė už skelbimo dažnumą. Patartina skelbti pranešimus vieną ar du kartus per darbo dieną, akcentuojant dalijimąsi pramonės įžvalgomis, profesiniais pasiekimais ir įmonės naujienomis, kurios suteikia pridėtinės vertės Jūsų bendruomenei.
Geriausias laikas skelbti naujienas: 8-10 val. ir 12-14 val. antradieniais-ketvirtadieniais. Kadangi „LinkedIn” yra profesinis tinklas, skelbimas darbo valandomis darbo dienomis atitinka jo auditorijos naudojimo įpročius.
Auditorijos įtraukimas ir turinio kokybė
Įsitraukimo rodikliai, tokie kaip „patinka”, komentarai, bendrinimai ir laikas, praleistas prie pranešimų, yra labai svarbūs turinio efektyvumo rodikliai. Aukštos kokybės, aktualus turinys, pritaikytasJūsų auditorijos interesams, gali gerokai padidinti įsitraukimo rodiklius, nepriklausomai nuo skelbimo dažnumo.
Svarbus laikas
Skelbimas tada, kai jūsų auditorija yra aktyviausia, gali padidinti matomumą ir įsitraukimą. Naudodamiesi socialinės žiniasklaidos platformų teikiamomis analizės priemonėmis, galite nustatyti, kada Jūsų auditorija pasiekia piką. Visi aukščiau pateikti socialiniai tinklai suteikia gan išsamią analizę ties kiekvienu Jūsų „post’u”, taip galite suprasti Jūsų auditoriją ir pateikti naujienas pačiu efektyviausiu laiku.
Tendencijos ir pritaikomumas
Socialinės žiniasklaidos tendencijos nuolat keičiasi, todėl skelbimo strategijas reikia pritaikyti. Tai, kas tinka šiandien, gali netikti rytoj. Labai svarbu sekti platformų atnaujinimus ir atitinkamai keisti skelbimo dažnumą.
Analizė ir sėkmės istorijos
Sėkmingų socialinės žiniasklaidos kampanijų analizė gali padėti suprasti, koks yra veiksmingas skelbimo dažnumas. Pavyzdžiui, „National Geographic” „Instagram” strategija apima aukštos kokybės, vizualiai įtikinamą turinį, kuris skelbiamas 5-7 kartus per dieną, o tai rodo, kaip svarbu suderinti dažnumą su turinio kokybe ir auditorijos lūkesčiais.
Jeigu Jūs galite pateikti daug grafiškai stipraus turinio kasdien, Jūs tai galite daryti dažniau nei kartą per dieną, tas pats galioja ir X platformai, tačiau jeigu Jūsų turinys labiau tekstinis ar analitinis, apsiribokite vienu kartu per dieną.
Išvada: kaip dažnai įkelti naujienas socialiniuose tinkluose
Idealus skelbimo dažnumas socialinėje žiniasklaidoje nėra universalus. Jis priklauso nuo subtilios pusiausvyros tarp platformos normų, auditorijos įsitraukimo ir turinio kokybės.
Laikydamiesi konkrečioms platformoms skirtų rekomendacijų, sutelkdami dėmesį į įsitraukimą ir prisitaikydami prie tendencijų, įmonės gali sukurti gyvybingą ir veiksmingą socialinių tinklų strategiją, kuri ne tik didina Jūsų prekės ženklo žinomumą, bet ir pardavimus. Galiausiai perpildytame socialinės žiniasklaidos kraštovaizdyje išsiskiria nuoseklus, aukštos kokybės turinys, pritaikytas prie auditorijos pageidavimų ir elgsenos.