Kas geriau: SEO ar Google Ads?

Rinkdamiesi tarp Google Ads skelbimų ir optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) turite įvertinti konkrečius savo verslo ar projekto poreikius, tikslus ir aplinkybes.

Abiejų strategijų tikslas – padidinti matomumą ir pritraukti lankytojų srautą į Jūsų svetainę, tačiau jos veikia iš esmės skirtingais būdais ir turi savitų privalumų bei trūkumų.

Šiame straipsnyje išnagrinėsime pagrindinius Google Ads skelbimų ir SEO aspektus, įskaitant jų mechanizmus, naudą, iššūkius ir tinkamumą įvairiems scenarijams, kad padėtume jums priimti geriausią sprendimą Jūsų verslui.

Google Ads

Google Ads reklama

Google Ads – tai mokamos reklamos pagal paspaudimą (PPC) platforma, leidžianti įmonėms rodyti skelbimus Google paieškos rezultatų puslapiuose ir jos reklamos tinkle (Jūsų reklama taip pat gali būtų rodoma ir įvairiuose puslapiuose, kur žmonės naršo). Pagrindinis Google Ads privalumas – galimybė iš karto užtikrinti matomumą ir srautą. Štai kuo ji išsiskiria:

Nedelsiant gaunami rezultatai

Google Ads kampanijas galima greitai sukurti, o skelbimai pradedami rodyti iškart, kai tik kampanija pradeda veikti. Tai ypač naudinga naujoms svetainėms ar įmonėms, norinčioms iš karto sulaukti dėmesio. Skirtingai nei SEO, su Google Ads realiai galite pradėti ieškoti ir gauti klientų jau sekančią dieną nuo Jūsų internetinės svetainės paleidimo. Tereikia susivesti Jums tinkamus raktažodžius ir mokėti už kiekvieną paspaudimą. Tai ypatingai patogu įmonėms, kurios teikia paslaugas ir pelno marža yra pakankamai didelė, kad atpirktų Google Ads paspaudimų išlaidas.

Tikslinė reklama

Google Ads leidžia skelbti labai tikslingą reklamą ir pasiekti labai siaurią Jums reikalingą tikslinę auditoriją. Skelbimus galite nukreipti pagal raktinius žodžius, vietovę, demografinius duomenis ir net paros laiką. Taip užtikrinama, kad Jūsų skelbimai bus rodomi tinkamai auditorijai, todėl maksimaliai padidėja paspaudimų ir konversijų potencialas. Pas Jus į svetainę ateis žmonės, kurie būtent ir ieško Jūsų paslaugų, tai itin paranku Jūsų pardavimų augimui.

Išmatuojama investicijų grąža

Naudojant Google Ads galima išmatuoti kiekvieną kampanijos aspektą – nuo paspaudimų skaičiaus iki konversijų. Todėl lengviau apskaičiuoti investicijų grąžą (ROI) ir priimti šia analize pagrįstus sprendimus. Jūs matysite kiek pinigų išleidote, kad gautumėte užklausas ar kiek pinigų išleidote, kad gautumėte bent vieną pardavimą. Pagal tai galite išmatuoti ar Jums išlaidos atsipirko ar ne. Nes pvz., jeigu pas Jus atėjo 100 žmonių, nusipirko prekių atitinkamai už 1000 eurų, Jūsų pelnas yra 100 eurų, o reklamai išleidote 90 eurų – tokia strategija Jums atsiperka.

Išlaidos

Pagrindinis Google Ads trūkumas yra kaina. Kadangi tai pasiūlymų sistema, vieno paspaudimo kaina (CPC) gali būti didelė, ypač konkurencingų raktažodžių atveju. Be to, galimų klientų srautas nutrūksta, kai tik sustabdote kampaniją ir nebemokate pinigų. Jeigu vieną dieną mokate pinigus – pas Jus klientai ateis, tik nustojus pinigus mokėti – srautas automatiškai sustoja. Taip pat nėra lengva rasti atitinkamus raktažodžius, kurie lengvai atsipirktų, ypatingai kalbant apie fizines prekes, kurių patys negaminate. Tam reikia pasitelkti gilią raktažodžių analizę ir rasti pigiausius raktažodžius.

Optimizavimas paieškos sistemoms arba SEO

Google Analytics

SEO – tai svetainės optimizavimo praktika, kad ji užimtų aukštesnę vietą organinės (neapmokamos) paieškos rezultatuose. Tai ilgesnio laikotarpio strategija, palyginti su Google Ads reklamomis, tačiau ji gali užtikrinti tvarius ir ekonomiškai efektyvius rezultatus. Jeigu Google Ads yra sprintas, tai SEO yra maratonas ir dažnais atvejais reikia turėti bent vienų ar dviejų metų strategiją, kad pasiekti ryškių matomų rezultatų.

Ilgalaikis matomumas paieškos sistemose

Skirtingai nuo Google skelbimų, SEO poveikis yra ilgalaikis. Net ir nustojus aktyviai optimizuoti svetainę, ji gali ir toliau užimti aukštas pozicijas paieškos rezultatuose, taip ilgainiui užtikrindama nemokamą srautą. Jeigu Jūs kursite gerą strateginį optimizuotą turinį, toks turinys Google pirmose pozicijose gali išbūti iki kelių metų, o pastebėjus, kad Jūsų turinys praranda pozicijas, tereikia jį atnaujinti.

Patikimumas ir pasitikėjimas

Lankytojai dažnai suvokia, kad organinės paieškos rezultatai yra tvaresni ir patikimesni nei mokami skelbimai. Aukšta vieta organinėje paieškoje gali padidinti Jūsų prekės ženklo patikimumą ir paveikti naudotojų sprendimų priėmimą perkant Jūsų paslaugas. Jeigu Jūs pastoviai atnaujinate savo turinį, keliate įdomius straipsnius ir rašote naujus straipsnius – Google Jus įvertins, o to pasekoje ir vartotojai supranta, kad aukštas pozicijas turintis puslapis turi daug gero turinio, kurį kuria savo srities profesionalai.

Ekonomiškumas

Užėmus aukštą vietą paieškos rezultatuose, jums nereikia mokėti už paspaudimus. Dėl to SEO ilgainiui tampa labai ekonomiškai efektyvia strategija, ypač įmonėms, kurių reklamos biudžetas yra ribotas. Jeigu pradžioje reikia pasiruošti SEO strategiją, SEO auditą bei rašyti straipsnius ir tai kainuoja, ilgainiui tai atsiperka, nes tik sustojus rašyti straipsnius Jūsų svetainės lankomumas nenukrenta kitą dieną, kaip tai įvyksta su Google Ads.

Iššūkiai

Pagrindinis SEO iššūkis yra tas, kad norint pamatyti rezultatus reikia laiko ir nuoseklių pastangų. Taip pat reikia sekti „Google” algoritmų atnaujinimus, kad svetainė išliktų atitinkanti reikalavimus ir konkurencinga. SEO yra maratonas, kuriam reikia tikslios strategijos, tiksliaus raktažodžių tyrimo ir ilgalaikio SEO turinio kūrimo pasiryžimo. SEO rezultatai nepasirodys po mėnesio ar dviejų, bet jiems pasirodžius jie išliks ilgalaikiai.

Ką rinktis? SEO ar Google Ads

Verslo tikslai

Jei Jums reikia skubaus srauto ir matomumo, Google Ads skelbimai yra geresnis pasirinkimas. Jis taip pat tinka įmonėms, turinčioms biudžetą, kad galėtų investuoti į mokamą reklamą, ir toms, kurios nori orientuotis į konkrečias demografines grupes ar regionus. Kita vertus, jei siekiate ilgalaikio augimo ir turite ribotą biudžetą reklamai, tinkamesnis pasirinkimas yra SEO. Google Ads yra tinkama kompanijoms, kurios nori staigaus pardavimų augimo ir kurios negali laukti ilgą laiką, kol Google algoritmai įvertins Jūsų pastangas.

Konkurencija verslo šakoje

Labai konkurencingose pramonės šakose organinis reitingavimas gali būti sudėtingas ir užimti daug laiko. Google Ads skelbimai gali suteikti konkurencinį pranašumą užtikrindami matomumą net ir perpildytose rinkose. Tačiau nišose, kuriose konkurencija mažesnė, investicijos į SEO gali atnešti didelį organinį srautą su mažesnėmis finansinėmis investicijomis. Tai išsiaiškinti labai svarbu atlikti Google raktažodžių tyrimą, kuriame pamatysite kiek kainuoja kiekvienas Jūsų raktažodis, nes jų kainos gali svyruoti nnuo keliolikos euro centų iki kelių ar dešimties eurų. Bet kaip ir visada, viskas remiasi į Jūsų pelno maržą, galbūt Jūsų verslui verta investuoti 10 eurų į vieną paspaudimą, o kai kuriais atvejais net ir kelioliką centų yra per didelė kaina.

Tikslinė auditorija

Labai svarbu suprasti, kur Jūsų tikslinė auditorija internete praleidžia laiką ir kaip ieško informacijos. Pavyzdžiui, jei Jūsų auditorija linkusi labiau pasitikėti organinės paieškos rezultatais nei skelbimais, daugiau dėmesio skirti SEO gali būti naudingiau. Ir atvirkščiai, jei Jūsų auditorija gerai reaguoja į tikslinius skelbimus, „Google” skelbimai gali būti veiksmingesni.

Atsižvelgimas į investicijų grąžą

Įmonėms, siekiančioms greitos grąžos, Google Ads siūlo greitesnį kelią į potencialių klientų paiešką ir pardavimus. Tačiau tiems, kurie daugiausia dėmesio skiria tvaraus buvimo internete, nuolatinės grąžos be nuolatinių išlaidų kūrimui, SEO yra geresnė investicija.

Išvada

Sprendimas SEO ar Google Ads nebūtinai visgi turėtų būti „arba/arba” situacija. Daugelis įmonių didžiausią sėkmę pasiekia integruodamos abi skaitmenines strategijas. Google Ads skelbimai gali iš karto padidinti lankomumą ir užtikrinti trumpuoju laikotarpiu reikalingą prekės ženklo matomumą, o SEO laikui bėgant sukuria tvirtą, organišką buvimą internete.

Galiausiai geriausias pasirinkimas priklauso nuo konkrečių Jūsų verslo poreikių, tikslų, biudžeto ir konkurencinės aplinkos Jūsų verslo šakoje. Suprasdami kiekvieno metodo privalumus ir trūkumus, galėsite sukurti subalansuotą skaitmeninės rinkodaros strategiją, kurioje būtų panaudoti tiek mokamos, tiek organinės paieškos strategijų privalumai.

Jeigu Jums reikia pagalbos su raktinių žodžių tyrimu ar SEO paslaugomis – visada mielai Jums padėsime.

Pasinaudokite mūsų pasiūlymu jau šiandien!