Kaip sukurti efektyvius CTA Jūsų internetinei svetainei?

Kuriant įtikinamus raginimus atlikti veiksmus (angl. Call-to-Actions, CTA) savo internetinėje svetainėje, labai svarbu nukreipti lankytojus link Jums reikalingų veiksmų, nesvarbu, ar tai būtų pirkimas, naujienlaiškio prenumerata, ar konsultacijos rezervavimas. Pateikiame keletą patarimų, kaip sukurti veiksmingus CTA Jūsų internetinėje svetainėje.

Kas yra CTA?

CTA (kvietimas veikti) yra Jūsų svetainės marketingo strategija, kuria siekiama skatinti potencialų klientą atlikti konkretų veiksmą, pvz., pirkti produktą, užsiregistruoti naujienlaiškiui ar atsisiųsti programėlę. Tai gali būti mygtukas, nuoroda ar bet kokia kita forma, kuri aiškiai parodo, ką lankytojas turėtų daryti toliau. Efektyvūs CTA turėtų būti akivaizdūs ir patrauklūs, kad padidintų konversijos lygį. Svarbu, kad CTA būtų glaudžiai susijęs su turiniu ar pasiūlymu, kurį lankytojas tuo metu peržiūri (Pvz. jeigu skaito informaciją apie Jūsų teikiamas paslaugas, CTA mygtukas gali informuoti apie galimybę gauti nemokamą konsultaciją). Tinkamai suformuluotas ir išdėstytas kvietimas veikti gali žymiai padidinti svetainės ar el. parduotuvės sėkmę.

Kaip sukurti efektyvius CTA?

1. Naudokite stiprius veiksmažodžius

Pradėkite nuo veiksmažodžio, skatinančio imtis veiksmų, pavyzdžiui, „Pirkti”, „Atsisiųsti”, „Prenumeruoti” arba „Sužinoti daugiau”. Toks aiškumas padeda naudotojams suprasti, kokio veiksmo jų prašote imtis. Šie veiksmažodžiai indikuoja ko Jūsų svetainės lankytojas gali tikėtis paspaudus atitinkamą CTA ir jeigu jam įdomus Jūsų pasiūlymas, jis tai tikriausiai ir padarys, tereikia jį informuoti, kur galima rasti daugiau informacijos ar atlikti pirkimą.

2. Būkite aiškūs ir konkretūs

Jūsų CTA neturėtų kelti abejonių, kas nutiks jį spustelėjus. Jei siūlote nemokamą bandymą, sakykite „Pradėkite nemokamą bandymą”, o ne tik „Pradėkite dabar”. Labai svarbu nesuklaidinti savo galimų klientų su melaginga ar netikslia informacija, kuri vėliau klientą suerzins ir jis niekada nenorės iš Jūsų kažką pirkti.

3. Sukurkite skubos jausmą

Įtraukite laiko atžvilgiu svarbią žinutę, kad priverstumėte naudotojus veikti dabar. Tokios frazės kaip „Pasiūlymas baigiasi netrukus” arba „Riboto laiko pasiūlymas” gali padidinti paspaudimų skaičių. Taip pat labai populiarų į CTA įdėti laikmatį iki pasiūlymo galiojimo pabaigos ar specialią nuolaidą bei sutaupomas sumas. Tai paskatina Jūsų svetainės lankytoją veikti čia ir dabar.

4. Padarykite jį vizualiai išskirtinį

Jūsų efektyvūs CTA turi atkreipti dėmesį. Naudokite kontrastingas spalvas, paryškintą tekstą arba mygtuką, kuris išsiskiria iš likusios puslapio dalies. CTA taip pat gali būti šiek tiek dinamiškas, sujudėti, padidėti, sukrusti kai prie jo prieinama su pelyte arba svetainės lankytojas link jo nu’scroll’ina. Geras pavyzdys yra čia, kur CTA sujuda ar kitaip pakeičia formą: CTA pavyzdys.

Tačiau, siekdami išlaikyti profesionalumą, užtikrinkite, kad jis atitiktų Jūsų svetainės dizainą, CTA neturi absoliučiai iškristi iš konteksto.

5. Visą laiką matomas puslapio pradžioje (angl. Above the Fold)

Patalpinkite CTA ten, kur jis matomas net neslenkant, taip užtikrindami, kad jis iš karto patrauks lankytojų dėmesį. Toks CTA gali būti patalpinamas pirmoje puslapio dalyje, kad žmogui iškart indikuotų apie Jūsų pasiūlymą ar paslaugas. Toks CTA gali pranešti apie nemokamas konsultacijas, nuolaidas ar kitą informaciją.

6. Kai įmanoma, naudokite skaičius

Skaičiai gali padaryti jūsų pasiūlymą apčiuopiamesnį. Pavyzdžiui, „Atsisiųskite 10 žingsnių vadovą” yra įtikinamesnis nei „Atsisiųskite vadovą”. Taip pat labai svarbu skaičiais išreikšti nuolaidas ar kitas akcijas, kaip pavyzdžiui: „Nemokamos konsultacijos vertė 200 eurų” ar „Sutaupysite 50 eurų”. Tokias žinutes Jūsų lankytojams bus labai lengva suprasti ir tai iškart indikuoja apie gaunamą naudą.

7. Pateikite vertę

Įsitikinkite, kad CTA nurodo vertę arba naudą, kurią naudotojas gaus spustelėjęs. Pavyzdžiui, „Gaukite mano nemokamą elektroninę knygą” yra patrauklesnis nei tiesiog „Siųsti”.

8. Sukurkite bendruomenės jausmą

Tokie žodžiai kaip „Prisijunkite” arba „Tapkite nariu” gali priversti naudotojus pasijusti bendruomenės dalimi, o tai gali būti labai veiksminga norint kurti didesnę Jūsų verslo bendruomenę.

9. Testuokite ir optimizuokite

Naudokite A/B testavimą, kad palygintumėte skirtingas savo CTA versijas ir pamatytumėte, kuri veikia geriau. Išbandykite skirtingus tekstus, spalvas, pozicijas ir dydžius. Jeigu savo svetainėje jau turite pakankamą lankytojų skaičių, galite testuoti, kuris variantas veikia geriausiai ir formas/žodžius/žinutes/spalvas keisti kartą per mėnesį, kol rasite Jums efektyviausią CTA.

10. Sumažinkite riziką

Siūlykite garantijas arba naudokite tokias frazes kaip „Nereikia kredito kortelės”, kad sumažintumėte bet kokius nuogąstavimus dėl tolesnio žingsnio. Tai labai svarbu, nes žmonėms nepatinka įvedinėti kiekviename žingsnyje savo kreditinės kortelės duomenis ar atlikti kitus sudėtingesnius veiksmus. Padarykite visą apsipirkimo ar rezervavimo patirtį kuo paprastesnę be papildomų kliento veiksmų.

11. Naudokite baltąją/tuščią erdvę internetiniame puslapyje

Neįdėkite CTA tarp kitų grafiškai stiprių elementų. Efektyviai naudokite baltąją erdvę tarp grafinių elementų, kad CTA išsiskirtų ir atkreiptų dėmesį.

12. Suderinkite su puslapio turiniu

Įsitikinkite, kad jūsų CTA atitinka puslapio turinį. Jei puslapyje kalbama apie konkretų produktą, CTA turėtų būti susijęs su jo pirkimu arba išsamesne informacija apie jį. Jeigu Jūs aprašote savo paslaugą, CTA turėtų būti susijęs kaip gauti konsultaciją ar nuolaidą, nes būtent tokia informacija klientui bus naudinga čia ir dabar.

13. Pasinaudokite jau turimais skaičiais

Pavyzdžiui, atsiliepimų ar naudotojų skaičiaus („Prisijunkite prie 20 000+ prenumeratorių”), įtraukimas šalia CTA gali padidinti pasitikėjimą ir konversijų rodiklius. Jeigu jau turite tam tikrą klientų bazę, pabrėžkite tuos skaičius, nes tai sukelia pasitikėjimą ir norą prisijungti prie didesnės bendruomenės.

14. Atsižvelkite į mobiliųjų įrenginių naudotojus

Sukurkite CTA taip, kad ant jo būtų galima lengvai paspausti mobiliuosiuose įrenginiuose. Dažnai tai reiškia, kad mygtukai turi būti didesni, o tekstas – įskaitomas be priartinimo. Visada pratestuokite savo internetinius puslapius, kur yra patalpinti Jūsų CTA: ar jie lengvai pastebimi, ar juos lengva paspausti, ar jų dizainas išlieka teisingas ir mobiliajame įrenginyje?

15. Žinutė turi būti trumpa ir aiški

Trumpa žinutė dažnai veikia geriau. Jei įmanoma, siekite, kad ji būtų ne ilgesnė nei penki žodžiai, nes ilgesnės žinutės galiausiai atrodys kaip paprastas tekstas ar eilinis grafinis elementas. Trumpa ir aiški žinutė aiškiai identifikuoja, jog reikia imtis veiksmų ir ją paspaudus klientas gaus tam tikras naudas.

16. Eksperimentuokite su pirmuoju asmeniu

Pakeitus perspektyvą pirmuoju asmeniu (pvz., „Pradėkite mano nemokamą bandymą” vietoj „Pradėkite savo nemokamą bandymą”) kartais galima padidinti paspaudimų skaičių, nes veiksmas tampa asmeniškesnis.

17. Pridėkite antrinį CTA

Vartotojams, kurie nėra pasirengę įsipareigoti atlikti pagrindinį veiksmą, pasiūlykite mažiau įpareigojantį antrinį CTA, pvz. „sužinokite daugiau” ar „mūsų darbų pavyzdžiai”. Tai neįpareigojantys veiksmai, kurie galbūt prives prie galutinio tikslo: pirkimo, nes gavęs daugiau informacijos klientas gali visgi apsispręsti pirkti Jūsų produktus ar paslaugas.

18. Naudokite grafines krypties nuorodas

Įtraukite vizualines nuorodas, pavyzdžiui, grafines rodykles, nukreiptas į CTA, arba paveikslėlius, kuriuose žmonės ar animaciniai elementai žvelgia į CTA, subtiliai nurodydami naudotojams, kur spausti. Tai gali būti efektyvi priemonė klientus nukreipti paspausti Jūsų CTA.

19. Užtikrinkite įkėlimo greitį

Lėtai įkraunamas puslapis gali sumažinti jūsų CTA veiksmingumą. Užtikrinkite, kad jūsų svetainė ir CTA būtų greitai įkeliami, kad naudotojų patirtis būtų optimali.

20. Nuolat testuokite ir tobulinkite

Tai, kas veikia šiandien, gali neveikti rytoj. Stebėkite savo CTA veiksmingumą ir būkite pasirengę jį atnaujinti atsižvelgdami į naujas tendencijas, auditorijos pageidavimus ar kintančius verslo tikslus.

Išvada: Efektyvūs CTA

Įgyvendindami šiuos patarimus sukursite CTA, kurie ne tik patraukia dėmesį, bet ir paverčia lankytojus klientais, prenumeratoriais ar sekėjais, o tai labai prisideda prie Jūsų svetainės sėkmės.

Niekada nesustokite tobulinti savo internetinės svetainės ir bandykite vis naujus CTA variantus, kad padidintumėte klientų įsitraukimą ir Jūsų pardavimus.

CTA yra efektyvus būdas kurti Jūsų internetinės svetainės sėkmę.

Pasinaudokite mūsų pasiūlymu jau šiandien!