Šiandieniniame skaitmeniniame amžiuje įvairausio dydžio įmonės Lietuvoje ir pasaulyje turi precedento neturinčių galimybių pasiekti savo tikslinę auditoriją ir skatinti savo verslo augimą naudodamos internetinę reklamą.
Tarp daugybės galimų reklamos platformų „Google Ads” išsiskiria kaip itin galinga priemonė, leidžianti įmonėms užmegzti ryšį su potencialiais klientais būtent tuo metu, kai jie ieško Jūsų produktų ar paslaugų.
Tačiau pradedantiesiems įvairiausios „Google Ads” priemonės ir algoritmai gali atrodyti gan sunkiai suprantami. Šiame straipsnyje pateiksime viską, ką reikia žinoti norint pradėti dirbti su „Google Ads” – nuo pagrindų supratimo iki pirmosios kampanijos kūrimo ir optimizavimo.
„Google Ads”: Apžvalga
Google Ads, anksčiau vadinta Google AdWords, yra „Google” sukurta internetinės reklamos platforma, leidžianti įmonėms rodyti skelbimus „Google” paieškos rezultatų puslapiuose, taip pat įvairiose partnerių svetainėse ir mobiliosiose programėlėse.
Naudodamiesi „Google Ads” reklamuotojai gali naudoti su jų produktais ar paslaugomis susijusius raktažodžius ir kurti itin tikslius su auditorija susijusius skelbimus, kurie rodomi vartotojams ieškant tų raktažodžių. Šie skelbimai paprastai rodomi paieškos rezultatų puslapio viršuje (tai dažniausiai būna nuo pirmo iki trečio pasirodantys paieškos rezultatai) arba apačioje. Tokios pozicijos yra gerai matomos naudotojams, aktyviai ieškantiems informacijos ar sprendimų, susijusių su reklamuotojo pasiūlymais.
Duosime paprastą pavyzdį. Sakykime, Jūs Vilniuje teikiate advokato paslaugas ir norite susirasti daugiau klientų. Google Ads pagalba, Jūs galite nustatyti tam tikrus raktažodžius kaip pvz.: „Advokato paslaugos Vilniuje”, „Teisinė pagalba Vilniuje”, „Advokatas Vilniuje” ir t.t. Pasirinkus šiuos raktažodžius galite Google Ads užsakyti paslaugas, kad jeigu kažkas Lietuvoje/Vilniuje ieškos tokios informacijos ir įves panašius raktažodžius, būtent Jūsų svetainė atsidurtų pačiame Google paieškos viršuje. Tokiu būdu pas Jus į svetainę ateis žmonės, kurie ir ieško būtent Jūsų paslaugų. Tai ypatingai pakelia tikimybę, kad jie su Jumis susisieks ir užsisakys Jūsų paslaugas.
Kodėl „Google” skelbimai?
„Google Ads” turi keletą aiškių privalumų, dėl kurių tai yra itin patraukli galimybė įmonėms, norinčioms išplėsti savo klientų ratą ir pasiekti rezultatų:
Pasiekiamumas. Kadangi kasdien „Google” sistemoje atliekama milijonai paieškų Lietuvoje, „Google Ads” skelbimai užtikrina itin didžiulį pasiekiamumą ir poveikį didelei auditorijai.
Tikslinė rinka. „Google Ads” siūlo sudėtingas tikslinio nukreipimo parinktis, leidžiančias reklamuotojams pasiekti konkrečias demografines grupes, geografines vietoves, įrenginių tipus ir net auditorijos interesus bei elgseną. Jeigu pvz. Jūsų klientas gyvena Kaune, mėgsta laisvalaikiu leisti laiką gamtoje, Jūs galite pateikti tokius nustatymus ir būtent tokie žmonės pamatys Jūsų reklamą.
Lankstumas. „Google Ads” suteikia lankstumo biudžeto sudarymo požiūriu, todėl reklamuotojai gali nustatyti savo dienos ar kampanijos lygio biudžetus ir realiuoju laiku koreguoti pasiūlymus, atsižvelgdami į rezultatus ir tikslus. Jums nėra būtina iškart imti ir išleisti tam tikrą sumą. Galite pvz. mėnesiui nustatyti 500 eurų biudžetą ir kad darbo dienomis būtų išleidžiama maksimaliai po 25 eurus. Jeigu matote, kad ši strategija neveikia, galite ją koreguoti ir keisti realiuoju laiku.
Analizės galimybės. „Google Ads” siūlo patikimas stebėjimo ir analizės priemones, leidžiančias reklamuotojams realiuoju laiku įvertinti kampanijų veiksmingumą, stebėti konversijas ir gauti vertingų įžvalgų apie naudotojų elgseną Jūsų internetinėje svetainėje.
Kainodara, pagrįsta rezultatais. Skirtingai nuo tradicinių reklamos modelių, „Google Ads” veikia pagal principą „mokėk už paspaudimą” (PPC). T. y. reklamuotojai moka tik tada, kai naudotojai spusteli jų skelbimus ir ateina į Jūsų svetainę, todėl tai yra ekonomiškai efektyvus pasirinkimas įvairaus dydžio įmonėms. Atsiminkite, Jūs susimokate tik tada, kai pas Jus ateina, o ne tada kai tik pamato Jūsų reklamą. Vartotojas turi paspausti ant Jūsų skelbimo ir ateiti pas Jus, tik tada yra nuskaitomi pinigai nuo Jūsų sąskaitos.
Kaip pradėti naudotis Google Ads
1. „Google Ads” paskyros nustatymas
Pirmasis žingsnis pradedant naudotis „Google Ads” – susikurti paskyrą. Galite užsiregistruoti „Google Ads” paskyrą apsilankę „Google Ads” svetainėje ir sekdami nurodymu lengvai ir greitai susikursite paskyrą. Turėsite pateikti pagrindinę informaciją apie savo verslą, pavyzdžiui, svetainės URL, verslo kategoriją ir atsiskaitymo informaciją.
2. Pasirinkti raktinius žodžius
Raktiniai žodžiai yra „Google Ads” kampanijų pagrindas. Tai žodžiai ar frazės, kuriuos naudotojai įveda į „Google” paieškos sistemą, ieškodami informacijos, produktų ar paslaugų. Kaip reklamuotojui, labai svarbu ištirti ir pasirinkti tinkamus raktažodžius, kurie atitiktų jūsų verslo pasiūlymus ir tikslinę auditoriją. „Google Ads” teikia įrankius, pavyzdžiui, raktinių žodžių planuoklį (keyword planner), kurie padeda nustatyti ir įvertinti galimus raktinius žodžius pagal tokius veiksnius kaip paieškos apimtis, konkurencija ir kaina už paspaudimą (CPC).
Raktiniams žodžiams išsigryninti reikalinga padaryti tam tikrą raktažodžių tyrimą, kad suprasti būtent kurie raktažodžiai geriausiai tinka Jūsų verslui Jūsų mieste. Jeigu Jums reikia pagalbos šiuos raktažodžius susiplanuoti ir neišleisti pinigų ant netinkamų raktažodžių, mielai Jums padėsime.
3. Pirmosios kampanijos kūrimas
Nustačius tikslinius raktažodžius, metas sukurti pirmąją kampaniją. „Google Ads” siūlo kelis kampanijų tipus, įskaitant paieškos, rodymo, vaizdo įrašų, pirkinių ir programėlių kampanijas, kurių kiekvienas pritaikytas skirtingiems reklamos tikslams ir formatams. Pradedantiesiems dažnai rekomenduojama pradėti nuo kampanijos „Paieška”, nes ji leidžia rodyti tekstinius skelbimus „Google” paieškos rezultatų puslapiuose.
„Google Ads” suteikia ne tik galimybę, kad Jūsų skelbimas atsirastų paieškoje, bet ir variantą, jog Jūsų reklamos baneriai būtų matomi įvairiose internetinėse svetainėse, kur Jūsų skelbimai rodomi žmonėms, kurie pagal tam tikrus Google parametrus galimai ieško Jūsų paslaugų ar jos jiems būtų įdomios. Tokie baneriai Lietuvoje yra rodomi netgi ir populiariausiose internetinėse svetainėse ir portaluose.
Tačiau pradžiai mes rekomenduojame „Google Ads” naudoti būtent paieškos rezultatams užtikrinti, kad, jeigu pvz. Jūsų raktažodis yra „Veterinaras Alytuje”, būtent Jus ir parodytų Google paieškoje pirmus.
4. Įtraukiantis skelbimo tekstas
Norint patraukti potencialių klientų dėmesį ir paskatinti juos spustelėti skelbimus, labai svarbu parašyti įtikinamą skelbimo tekstą. Skelbimo tekstas turėtų būti aiškus, glaustas ir susijusęs su naudotojo paieškos užklausa, pabrėžianti unikalius Jūsų produktų ar paslaugų pardavimo aspektus. Taip pat labai svarbu į skelbimų antraštes ir aprašymus įtraukti atitinkamus raktinius žodžius, kad pagerintumėte skelbimų tinkamumą ir kokybę.
Pvz., jeigu Jūs prekiaujate stiklo paketais visoje Lietuvoje, tai galite skelbimo tekste įrašyti ne tik „Stiko Paketai Lietuvoje”, bet ir „Stiklo paketai su 20 procentų nuolaida”, „Stiklo paketai su nemokamu pristatymu visoje Lietuvoje” ir t.t. Būkite kūrybiški ir taip Jūsų skelbimą paspaus daugiau vartotojų.
5. Pasiūlymų ir biudžeto nustatymas
Pasiūlymai dėl raktažodžių – tai būdas, kuriuo „Google” nustato, kada ir kur Jūsų skelbimai bus rodomi paieškos rezultatų puslapyje. Reklamuotojai gali nustatyti pasiūlymus atskiriems raktažodžiams pagal didžiausią kainą už paspaudimą (CPC) arba pasirinkti automatines pasiūlymų teikimo strategijas, kurios optimizuoja pasiūlymus pagal konkrečius kampanijos tikslus, pavyzdžiui, maksimaliai padidinti paspaudimų ar konversijų skaičių. Be to, nustačius dienos arba visos reklamos kampanijos biudžetą užtikrinama, kad reklamos kampanijoms neišleisite per daug. Jeigu nustatysite 500 eurų biudžetą, tiek ir išleisite. Būtinai nustatykite šiuos limitus, nes kitu atveju Google išnaudos daug daugiau pinigų, nei Jūs esate pasiruošęs.
6. Stebėsena ir optimizavimas
Įdiegus ir paleidus kampanijas, labai svarbu reguliariai stebėti ir analizuoti jų veikimą ir prireikus atlikti pakeitimus, kad rezultatai būtų optimizuoti. Google Ads” pateikia daugybę veiklos rodiklių (KPI) ir ataskaitų, leidžiančių stebėti pagrindinius rodiklius, tokius kaip paspaudimų dažnis (CTR), konversijų dažnis, kaina už įsigijimą (CPA) ir investicijų grąža (ROI). Analizuodami šiuos rodiklius galite nustatyti tobulintinas sritis, patikslinti tikslinę reklamą ir pranešimus bei padidinti kampanijų efektyvumą.
Išvada: Google Ads Pradedantiesiems
„Google Ads” siūlo įmonėms itin galingą platformą, leidžiančią pasiekti tikslinę auditoriją, paskatinti lankytojų srautą į svetaines ir pasiekti Jūsų reklamos tikslus Lietuvoje ir visame pasaulyje. Suprasdami „Google Ads” pagrindus, atlikdami išsamius raktinių žodžių tyrimus, sukūrę įtikinamą skelbimo tekstą ir stebėdami veiklos rodiklius, net pradedantieji gali sukurti sėkmingas reklamos kampanijas, duodančias teigiamų ir išmatuojamų rezultatų.
Nesvarbu, ar norite padidinti prekės ženklo žinomumą, padidinti svetainės lankomumą, ar paskatinti potencialius pirkėjus ir pardavimus, „Google Ads” suteikia įrankius ir išteklius, kurių reikia norint sėkmingai veikti konkurencingame interneto reklamos pasaulyje.